Na podstawie art. 32 ustawy z dnia 05 stycznia 2011 roku Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2019 r. poz. 684) wyborca, pragnący głosować w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 13 października 2019 roku,
ale zmieniający miejsce pobytu, może złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania.
Wniosek można składać do urzędu gminy, właściwego dla:
- miejsca zameldowania lub
- miejsca dopisania do rejestru wyborców.
We wniosku zawiera się następujące dane:
-nazwisko i imię (imiona),
-imię ojca,
-datę urodzenia,
-numer ewidencyjny PESEL,
-adres zamieszkania (lub adres dopisania do rejestru wyborców),
Zaświadczenie o prawie do głosowania wyborca odbiera za pokwitowaniem:
- osobiście
lub
- przez upoważnioną pisemnie osobę (w upoważnieniu szczególnym „do odbioru zaświadczenia do głosowania w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 13 października 2019 roku”
wskazuje się imię (imiona) i nazwisko oraz numer PESEL pełnomocnika -wyborcy będącego obywatelem polskim.
Zaświadczenie wydawane jest TYLKO RAZ!!!
Na podstawie zaświadczenia wyborca będzie uprawniony do głosowania w wybranym przez siebie obwodzie głosowania.