ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 709),
ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. 2017 r. poz. 682 ze zm.).
Miejsce załatwienia sprawy:
Łódź, Rynek Nowosolna 1, Urząd Stanu Cywilnego, II piętro pokój nr. 16, tel. (42) 616-45-26.
Sposób załatwienia sprawy:
DOTYCZY TYLKO REJESTRACJI OSÓB ZMARŁYCH NA TERENIE GMINY NOWOSOLNA!!!!!
Zgłoszenie zgonu następuje na podstawie karty zgonu, wydanej przez podmiot uprawniony (np. lekarz rodzinny, szpital), w USC miejsca zgonu w ciągu 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu.
·Zgłoszenia zgonu dokonuje uprawniony podmiot zgodnie z art. 10. 1. Ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U.2011.118.687 j.t. ) Prawo pochowania ma najbliższa pozostała rodzina osoby zmarłej, a mianowicie:
opozostały małżonek(ka)
okrewni zstępni
okrewni wstępni
okrewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa
opowinowaci w linii prostej do 1 stopnia
Wymagane dokumenty:
Karta zgonu
Dowód osobisty osoby zmarłej (jeśli nie załączono innego dokumentu tożsamości - paszport lub karta pobytu)
Paszport osoby zmarłej (jeśli nie załączono innego dokumentu tożsamości - dowód osobisty lub karta pobytu)
Karta pobytu osoby zmarłej (jeśli nie załączono innego dokumentu tożsamości - dowód osobisty lub paszport)
Dowód osobisty współmałżonka osoby zmarłej
Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon
Zezwolenie Prokuratury na sporządzenie aktu zgonu (dotyczy karty zgonu wydawanej przez lekarza za zgodą prokuratury)