Urząd Gminy

Nowosolna

Sporządzanie aktów zgonu

Edycja nr 4

Z dnia  18 sierpnia 2021 roku

 

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 709),
  • ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. 2017 r. poz. 682 ze zm.).

Miejsce załatwienia sprawy:

Łódź, Rynek Nowosolna 1, Urząd Stanu Cywilnego, II piętro pokój nr. 16, tel. (42) 616-45-26.

 

 

Sposób załatwienia sprawy:

 

DOTYCZY TYLKO REJESTRACJI OSÓB ZMARŁYCH NA TERENIE GMINY NOWOSOLNA!!!!!

 

Zgłoszenie zgonu następuje na podstawie karty zgonu, wydanej przez podmiot uprawniony (np. lekarz rodzinny, szpital), w USC miejsca zgonu w ciągu 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu.

 

·         Zgłoszenia zgonu dokonuje uprawniony podmiot zgodnie z art. 10. 1. Ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U.2011.118.687 j.t. ) Prawo pochowania ma najbliższa pozostała rodzina osoby zmarłej, a mianowicie:

o    pozostały małżonek(ka)

o    krewni zstępni

o    krewni wstępni

o    krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa

o    powinowaci w linii prostej do 1 stopnia

 

Wymagane dokumenty:

  • Karta zgonu
  • Dowód osobisty osoby zmarłej (jeśli nie załączono innego dokumentu tożsamości - paszport lub karta pobytu)
  • Paszport osoby zmarłej (jeśli nie załączono innego dokumentu tożsamości - dowód osobisty lub karta pobytu)
  • Karta pobytu osoby zmarłej (jeśli nie załączono innego dokumentu tożsamości - dowód osobisty lub paszport)
  • Dowód osobisty współmałżonka osoby zmarłej
  • Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon
  • Zezwolenie Prokuratury na sporządzenie aktu zgonu (dotyczy karty zgonu wydawanej przez lekarza za zgodą prokuratury)

Opłaty:

Brak opłat

 

Czas załatwienia sprawy:

 

Bez zbędnej zwłoki