Wymeldowanie decyzją administracyjną
Urząd Gminy Nowosolna Wymeldowanie z pobytu stałego decyzją administracyjną Edycja nr 4 Z dnia 14 stycznia 2019r.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 1382),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz.2096 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 570),
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r., poz. 2411),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044).
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Nowosolna, Łódź, Rynek Nowosolna 1; ewidencja ludności, dowody osobiste II piętro, p. nr 16, tel. 42-616-45-26
Sposób załatwienia sprawy
- Procedura polega na przyjęciu podania w sprawie o wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego osoby, która opuściła miejsce pobytu i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
- Podanie o wymeldowanie może złożyć
- właściciel lokalu/budynku,
- zarządca lokalu/budynku
- lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.
- Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego Wójt Gminy Nowosolna wydaje decyzję w sprawie wymeldowania osoby z pobytu stałego lub czasowego.
Wniosek może zostać złożony w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej (podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym ePUAP).
Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszone do protokołu. Pełnomocnictwo w formie dokumentu elektronicznego powinno być uwierzytelnione kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym ePUAP.
Organ administracji publicznej może żądać dostarczenia dodatkowych dokumentów mających wpływ na prowadzone postępowanie administracyjne (wyroki sądowe i inne).
Wymagane dokumenty
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opłaty:
10 zł za wydanie decyzji
17zł za pełnomocnictwo
Zwolnieniu z opłaty skarbowej podlega pełnomocnictwo poświadczone notarialnie lub udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu bądź rodzeństwu.
Numer konta bankowego do wpłaty opłaty skarbowej:
Bank Spółdzielczy w Andrespolu Oddział Nowosolna
Numer konta 50 8781 0006 0030 0588 2000 0020
Czas załatwienia sprawy:
Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego do 2 miesięcy. Jednak ze względu na szczególny charakter spraw terminy postepowania są wydłużane: konieczność dokonywania oględzin, kontrole meldunkowe, zbieranie dodatkowych dokumentów i innych dowodów oraz przyjmowanie wyjaśnień świadków.
Inne informacje:
- W przypadku, kiedy zgłoszenie wymeldowania dokonywane jest przez pełnomocnika, winien on legitymować się pełnomocnictwem oraz okazać do wglądu swój dowód osobisty lub paszport.
- Pełnomocnictwo upoważniające jedynie do dokonania zgłoszenia meldunkowego nie podlega opłacie skarbowej.
- Natomiast w sytuacji, gdy pełnomocnik zostanie upoważniony również do pobrania zaświadczenia o wymeldowaniu z pobytu stałego, wówczas złożenie takiego pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
- Wymeldowania można dokonać z jednoczesnym zgłoszeniem nowego miejsca pobytu stałego i czasowego - jeden formularz.
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Justyna Jędrzejczak |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Justyna Jędrzejczak |
Data wprowadzenia: | 2015-11-13 11:24:13 |
Opublikował: | Justyna Jędrzejczak |
Data publikacji: | 2015-11-13 11:31:13 |
Ostatnia zmiana: | 2019-03-18 08:56:04 |
Ilość wyświetleń: | 1033 |