Podstawa prawna:

Ordynacja podatkowa z dnia 29.08.1997 r. (Dz. U. z 2017 r., poz. 201) art. 67a, art. 67b

Ustawa z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1808).

 

Miejsce załatwienia sprawy

Łódź, Rynek Nowosolna 1; samodzielny referent ds. księgowości organu i rozliczania dotacji, postępowań podatkowych, pomocy publicznej dla przedsiębiorców; pok. 12 II piętro, tel. (42) 616-45-24 lub (42) 616-45-00 wew. 522

 

Sposób załatwienia sprawy:

- postanowienie, decyzja dostarczane za pośrednictwem poczty

 

Wymagane dokumenty:

- podanie,

- zaświadczenie o wysokości dochodów podatnika i współmałżonka oraz inne dokumenty uzasadniające wniosek o zastosowanie ulgi,

- potwierdzenie aktualnej sytuacji finansowej, materialnej podatnika uzasadniające wniosek o zastosowanie ulgi.

 

W przypadku przedsiębiorców wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie podmiot ubiegający się o pomoc otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających do lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie. Jak również złożenie informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis.

 

Podmiot ubiegający się o pomoc inną, niż pomoc de minimis, jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy informacji o otrzymanej pomocy publicznej, wraz z wnioskiem o jej udzielenie, informacji dotyczących wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz informacji o otrzymanej pomocy publicznej, zawierających w szczególności wskazanie dnia i podstawy prawnej jej udzielenia, formy i przeznaczenia, albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy (Dz. U. z 2016 r., poz. 1808).

 

Opłaty:

nie pobiera się

 
Czas załatwienia sprawy:

Załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

 

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Wójta Gminy Nowosolna. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.