UWAGA! WAŻNA  INFORMACJA DOTYCZĄCA

WYDAWANIA DOWODÓW OSOBISTYCH

1.       Od dnia 2 marca 2015r wniosek o wydanie lub zmianę  dowodu osobistego można złożyć w dowolnie wybranym  urzędzie gminy/ urzędzie miasta  , w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego.

2.       Do wniosku należy załączyć kolorową fotografię o wymiarach 35/45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami. Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku, na papierze fotograficznym .

3.       Wniosek może być złożony w postaci elektronicznej, opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. Do takiego wniosku załącza się plik zawierający fotografię o wymiarach co najmniej 492x610 pikseli i wielkości nie przekraczającej 2,5 MB, spełniającą wymogi, o których mowa w pkt.2 .

4.       Dowód osobisty odbiera się osobiście w urzędzie gminy/miasta, w którym został złożony wniosek. Dowód osobisty wydany osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych odbiera rodzic albo opiekun prawny.

5.       Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego zgłasza się niezwłocznie, osobiście w urzędzie dowolnej gminy/miasta  , w formie pisemnej  lub w formie dokumentu elektronicznego /patrz.pkt 3/